
Prive ben ik geen chatter of msn'er.
Ik heb voor Aladin wel als test meegedaan als gebruiker van de proefprogramma's Meebo en QuestionPoint Chat. Het viel me toen vooral op, dat de beantwoordende bibliothecaris nogal traag was. Het meesturen van aanlinkbare internetsites ging ook niet altijd even goed. Wel grappig was dat je dan bv antwoord kreeg van iemand uit Noord-Brabant. Uiteindelijk is bij Aladin gekozen voor Chatfone: maar dat ligt nu helemaal plat.
In september begint Aladin met het programma Livecom. Ik ga dat zeker proberen, en we willen in Zwolle ook meedoen in het provinciaal aladinchat-rooster. Het is afwachten hoe dat gaat werken. Je zult veel moeten communiceren naar de klant dat er gezocht wordt, dat het nog even duurt, etc. En dat voor moeilijke vragen toch de "gewone" Aladin geraadpleegd moet worden? Ik ben wel benieuwd. Ik denk dat de (inmiddels goed gevulde) Aladin-kennisbank dan ook heel handig kan zijn.
Ik heb ook even gekeken naar de site van LibSuccess wiki. Weer Engelstalig. Lopen we in Nederland nog zoveel achter, dat er nog geen lijstje is met grote, beroemde Nederlandse bibliotheken die zo'n service bieden?
1 opmerking:
Dag Ineke,
Drie opmerkingen:
Ik ben benieuwd naar verdere ervaringen op bibliotheek-chatgebied
Heb je nagedacht over de vraag om zelf met zo'n soort wiki te starten?
Je kunt in je weblog een link opnemen naar het internetadres, zodat lezers meteen door kunnen klikken (in dit geval naar www.libsucces.org.
Vriendelijke groet,
Jan
Een reactie posten