maandag 11 augustus 2008

Ding 22


Ik sla het lezen van al die artikelen toch maar over: ik vind het niet helemaal verhelderend. Je kunt bibliotheek 2.0 vast heel verschillend definieren (breed en smal).
Ik heb nog wel de Bibliotheek special van 2008 over de virtuele bibliotheek doorgekeken. De papieren versie, dan. Er is een wel een online discussie over in http://bibliotheek20.ning.com/ - Zoekingang: bibliotheekblad 2.0
Thuisbezorging, uitlenen van e-books en thuisgebruik van databanken staan ook nog op de wensenlijst. We moeten gewoon maar wat uitproberen: niets is voor de eeuwigheid.
En wat verwachten de klanten van ons? Als er het meest behoefte is aan een constante inlichtingenchatfunctie zouden we dat als eerste moeten doen. Ik heb net de nota "'De klant als koningin" gelezen. De klantsegmenten Studenten/starters en Stedelingen zijn volop bezig met web 2.0. Bij de andere segmenten zijn het vooral nog de meer traditionele internet- en pc-toepassingen.

1 opmerking:

Jan te Bokkel zei

Je formuleert een duidelijke prioriteit: een inlichtingenchatfunctie. Laten we die met elkaar goed van de grond tillen!